STARTSIDAN | UTRUSTNING | HEMSIDAN | FÖLJ BLOGGEN
Datum: 2008-05-26 | Tid: 16:43:55

Glad

Jag är så glad just nu för att jag beställde kameran imorse. Yay! Så förhoppningsvis är den hos mig i slutet av veckan iaf... Då ska det fotas ännu mer. Och förmodligen blir det ännu bättre bilder än va som blivit av digitalkameran..  
V a d  j a  l ä n g t a r. . .

Annars så har det inte hänt så mycket än på denna måndag. Lite kyligare väder ute, trist. Men sol är de iaf. Har varit på graven i Brunflo och sen gick vi med Zack i ett elljusspår där. Där Zack även badade och hämtade en pinne. hihi. Han fick nåt glädje fnatt där nere och sprang runt och lät... Han liksom morrar när han springer för att han är så lycklig över att han får springa lös =) Vi brukar inte släppa han lös eftersom Zack har blivit biten 2 gånger och han gillar inte hanhundar. Så då är det säkrast att ha han kopplad. Men tyvärr så finns det ju andra idioter som släpper sina hundar lösa för att dom tror att dom kan lita på den. Det har hänt ett antal gånger att det har kommit lösa hundar mot Zack, en del har kommit riktigt nära och andra på väg men stannar. Och varje gång så låter ägaren såååå förvånad att just deras hund kunde springa fram o bla bla.. Vad tusan vet dom om hur MIN hund reagerar om deras hund springer fram?! Jag blir sååå förbannad på folk som gör så. Ska man ha en hund lös så ska den va jävligt tränad och lydig. Men ingen kan påstå att dom kan lita på sin hund till 100% för trots allt så är hundar "bara" djur och dom har sina egna instinkter.. Dessutom så får man inte ha hundar lösa under en viss period. Men det skiter dom i. 

Vi gick igenom ett helvete när Zack vart biten första gången och vi får fortfarande lida för det. Man trodde ju åtminstone att ägarna skulle ta ansvar för vad som hände för det gör man när man är vuxen. Men oj så fel vi hade. Ist vart det VÅRAT fel att han vart biten. Trots att Zack var kopplad och den andra hunden helt lös och bara hoppade på Zack utan nån helt andledning. Bråk vart det efter kan jag lova. Både det ena och de andra fick vi höra om hur VI var dåliga ägare och Zack var helt galen. Jo tack, visst säger jag bara. Hur kan det vara vårat fel att deras hund biter andra hundar?! Tro mig, om det hade varit Zacks fel att han vart biten så hade vi inte skyllt ifrån oss..Tack gode gud att dessa människor nu har flyttat från gården. Skulle inte stått ut annars..

Jag har svårt för människor som inte kan ta ansvar för det dom gör och konsekvenserna av deras handlingar.. Människor som skyller ifrån sig och lägger skulden och ansvaret på andra ist för sig själv. Och att saker som kommer ut ur deras munnar faktiskt kan såra. Man är ju bara mänsklig, hur mkt skit som helst ska man bara inte behöva ta... 

Oj, vad långt detta vart. Det var inte meningen. Men det blir väl så när man skriver om nåt som engagerar en..


Petra

Så kul att du har beställt kameran nu, ska bli jätte kul att se dina bilder sen. :)



Ja, vissa människor är inge vidare på det där med hundar och djur. :)

Datum: 2008-05-26| Tid:16:43:55
URL: http://thecrapshack.blogg.se/
Johanna

Ja, det ska bli super kul. Spännande=)



Ne, det är dom verkligen inte..Blir så less!

Datum: 2008-05-26| Tid:16:43:55

Innan du kommenterar:
- Inga stötande kommentarer är tillåtna
- Ingen reklam tack!
- Jag svarar alltid på era kommentarer i samma inlägg
- Tack för din kommentar!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback