STARTSIDAN | UTRUSTNING | HEMSIDAN | FÖLJ BLOGGEN
Datum: 2008-10-05 | Tid: 19:53:21

Helgen..

Då har man inte bloggat på några dagar då.. Hade tänkt o göra det i fredas men jag orkade inte. Var på midda hos en kompis o när ja kom hem så gick jag o la mig för vi skulle upp tidigt dagen efter.. Åkte till mormor & morfar igår morse tills idag.
När vi nästan var framme hos dom så började de att snöa!! Först var det blandat me regn o snö men ju närmare vi kom dom så övergick det i snö. Men de va förstås blöt snö. Men de la sig lite på marken och de va ganska stora flingor. Då har man upplevt årets första snö. Det sägs ju att det snöar 3 gånger innan snön lägger sig.. Men jag hoppas inte att det blir vinter riktigt än. Vill ha kvar hösten lite till. I november kan de va få komma snö för den månaden är ju bara tråkig och en lång väntan på att december ska komma.. Då kan de lika gärna få komma snö så det blir lite ljusare ute iaf.

Mormor och jag kollade på Stjärnor på is igår kväll.. De va bra.. Favoriten är ju så klart Markus ; ) Han va bra på å åka..

Oj oj, vilken tur vi hade idag.. fy vill inte ens tänka på vad som hade hänt om de inte hade gått som de gjorde. Zack brukar ju sitta i en lång lina vid mormors o morfars hundgård. För där är ju deras hund så han gillar bäst de stället.. Men så igår när de va så dåligt väder så satte vi in han i hundgården bredvid Skrållan. Han vägra ju att gå in först och satt och skällde där inne, men till slut så lugna han ner sig o han satte sig under taket så han slapp bli blöt. Men idag har han suttit mkt i bilen våran, för vi skulle inte vara där så länge eftersom vi skulle åka hem. Så han satt där o vi gick med han o satt tillbaka han. Men sen efter en liten promis med pappa så gick pappa upp med han tillbaka till hundgården. Men då satt han i linan. O när vi åt så tittade jag upp genom köksfönstret. O han hoppade o skällde så mkt. Så man tänkte att de va nåt då som han såg. Men han lugnade ner sig. Efter lunchen så skulle vi åka hem så pappa hämtade Zack o satte in han i bilen igen. Ca 5-10 min senare när vi stod vid dörren o skulle säga hej då så kommer det helt plötsligt en lös gråhund springandes uppför backen till hundgården. Jag säger då det, om pappa inte hade hämtat han när han gjorde och den hunden hade kommit lös några minuter tidigare så hade han sprungit upp till Zack. O denna hund var en hane. Ja, som jag skrev längre upp, så vill jag inte ens tänka på vad som hade kunnat hänt. Förmodligen så hade det blivit slagsmål. O Zack hade kanske blivit biten för den 3:e gången. Fatta vad man vart rädd när man tänkte dom tankarna. Fy. Jag kramade Zack lite extra på vägen hem. Det får inte hända han nåt mer, skulle inte orka det.  
Så nu i framtiden när vi ska bo hos mormor o morfar så ska han få sitta i hundgården hela tiden. Tänker aldrig låta han sitta i linan nå mer. För det är inte första gången detta händer. I februari i år så kom det en lös hund fram till Zack. Som tur var, så va han bara busig o ville leka. Men den gången vart jag riktigt rädd.. Så inge mer utanför hundgården nu..


Jonna

ja, usch va otäckt! trist att han ska råka ut för så mkt!! såg också stjärnor på is! kul att markus e me! nu får vi rösta på han igen;-) kram

Datum: 2008-10-05| Tid:19:53:21
URL: http://roosens.blogg.se/

Innan du kommenterar:
- Inga stötande kommentarer är tillåtna
- Ingen reklam tack!
- Jag svarar alltid på era kommentarer i samma inlägg
- Tack för din kommentar!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback